[ENG/ITA] Splinterlands: I Made Some Money... By Accident!?

in voilk •  yesterday

    La versione italiana si trova sotto quella inglese

    The italian version is under the english one

    I Made Some Money... By Accident!?

    It’s no secret that for several months now I’ve been trying to reinvest my saved DEC into cards for Splinterlands.

    My latest plan involves trying to secure a max-level card from the Rebellion set through purchase bids. Currently, I have an active bid for the card Mad Ogre Anarchist, a neutral card with two very useful abilities: opportunity and immunity, with a cost fitting within my budget of around 35,000 DEC.

    The plan was to place the bid and wait for someone to accept it, perhaps selling me a max-level copy directly, which are usually harder to sell on the market—especially if one is in a bit of a rush.


    A good start… but is there something more?

    A few days after creating my purchase bid, I checked on Peakmonsters to see if there were any updates… and I was pleasantly surprised to discover that someone had sold me over 30 copies of Mad Ogre Anarchist!



    A great start, which already brought me a third of the way to my total purchase goal…

    ... except that in the meantime, I couldn’t help but notice something—because apparently, I just can’t sit still…

    The selling price of the card had actually remained unchanged: my bid was for a value of $0.18, while the lowest market price for a copy of the card was $0.229—a difference of over 25%!



    So, I couldn’t resist trying something very simple: relisting the newly purchased copies at the current lowest selling price.

    If this worked, I could either convince others to accept my purchase bid... or resell the newly acquired cards at a higher price, profiting from the difference.

    In both scenarios, I’d come out ahead!


    Did it work?

    The answer, surprisingly, is yes!



    Two days later, I managed to sell almost all my copies of Mad Ogre Anarchist at a price 25% higher than what I’d paid. After deducting fees, I ended up with slightly more DEC than I initially started with... and I still have 8 copies of this card left!

    If I wanted, I could immediately sell these remaining extra cards because in the meantime someone has placed higher purchase bids than mine. This would allow me to wrap up the operation and walk away with a small profit.

    However, that’s not my goal, as my aim remains reinvesting my DEC. For this reason, I’ve recreated my purchase bid, and I’m hoping to purchase more copies soon without anyone buying them back at a higher price…

    ... though I wouldn’t exactly complain about accidentally making free money again 🤣


    images owned by @splinterlands and/or their respective owners; cover edited with GIMP

    to support the #OliodiBalena community, @balaenoptera is 3% beneficiary of this post

    If you've read this far, thank you! If you want to leave an upvote, a reblog, a follow, a comment... well, any sign of life is really much appreciated!

    If you are not registered on Splinterlands ... well, you are still in time to do the right thing

    And if you want to rent your cards automatically with a super-efficient and user-friendly bot, try the Rental Golem by Splex.GG!

    drawing made by @ahmadmanga

    Versione italiana

    Italian version

    Ho Fatto un Po' di Soldi... per Sbaglio!?

    Non è un mistero che ormai da diversi mesi sto cercando in tutti i modi di reinvestire in carte il DEC che ho da parte su Splinterlands.

    Il mio piano più recente prevede di cercare di aggiudicarmi una carta di massimo livello del set Rebellion grazie a delle offerte di acquisto: attualmente ne ho una attiva per la carta Mad Ogre Anarchist, una carta neutrale dotata di due abilità molto utili, ossia opportunity ed immunity, e dal costo in linea con il mio budget di circa 35.000 DEC.

    Il piano era di piazzare l'offerta di acquisto e aspettare che qualcuno la accettasse, magari vendendomi direttamente una copia di massimo livello, che in genere sono più difficili da vendere sul mercato, soprattutto se si ha un po' fretta.


    Un buon inizio... ma forse c'è dell'altro?

    Dopo qualche giorno dalla creazione della mia offerta di acquisto sono andato a controllare su Peakmonsters se c'erano novità... e sono rimasto piacevolmente sorpreso di scoprire che qualcuno mi aveva venduto più di 30 copie di Mad Ogre Anarchist!



    Un ottimo inizio, che mi portava già ad un terzo del mio obiettivo di acquisto complessivo...

    ... se non fosse che nel mentre non ho potuto fare a meno di notare una cosa - perchè a quanto paro non riesco a starmene con le mani in mano....

    Il prezzo di vendita della carta era in realtà rimasto invariato: la mia offerta di acquisto era infatti per un valore di 0,18$, mentre il prezzo più basso sul mercato per una copia della carta era di 0,229$: una differenza di oltre il 25%!



    Non ho potuto quindi resistere e provare a fare qualcosa di molto semplice: rimettere in vendita le copie appena acquistare per il prezzo minimo di vendita.

    Se la cosa fosse andata in porto avrei potuto o convincere altre persone ad accettare la mia offerta di acquisto... oppure rivendere le carte appena acquistare ad un prezzo maggiore, lucrando la differenza.

    In pratica in entrambi gli scenari avrei ottenuto qualcosa di positivo!


    Ed ha funzionato?

    La risposta, incredibilmente, è !



    Due giorni dopo sono riuscito a vendere quasi tutte le copie in mio possesso di Mad Ogre Anarchist ad un prezzo maggiore del 25%: detratte le commissioni mi sono ritrovato con un po' più DEC di quello che avevo all'inizio... e con ancora 8 copie di questa carta in mio possesso!

    Volendo potrei anche vendere immediatamente queste carte extra che mi sono rimaste perchè nel mentre qualcuno ha fatto delle offerte di acquisto più alte della mia, per cui potrei chiudere qui l'operazione ed uscirmene con un piccolo profitto.

    Non è questo però il mio obiettivo, dato che il mio intento rimane sempre quello di reinvestire il mio DEC: per questo ho ricreato la mia offerta di acquisto e la mia speranza è che mi vengano vendute quanto prima altre copie e che nessuno me le riacquisti a prezzo maggiorato...

    ... anche se certo non ci rimarrei male a fare di nuovo altri soldi "per sbaglio" 🤣


    immagini di proprietà di @splinterlands e dei rispettivi proprietari; cover da me editata con GIMP

    a supporto della community #OliodiBalena, il 3% delle ricompense di questo post va a @balaenoptera

    Se sei arrivato a leggere fin qui, grazie! Se hai voglia di lasciare un upvote, un reblog, un follow, un commento... be', un qualsiasi segnale di vita, in realtà, è molto apprezzato!

    Se non sei registrato su Splinterlands... be', sei in tempo per rimediare.

    E se vuoi rentare automaticamente le tue carte grazie ad un comodissimo e super-efficiente bot, prova il Rental Golem by Splex.GG!



    disegno realizzato da @ahmadmanga

    Posted Using INLEO

      Authors get paid when people like you upvote their post.
      If you enjoyed what you read here, create your account today and start earning FREE VOILK!